Csangcsun állomása. A háttérben látható gőzmozdony egyáltalán nem kiállítási tárgy. |
A Bajkál-tó után
útirányunk az eddigi tartós keleti irányból délkeletire változott, egészen
Harbin állomásig.
Harbin a nyugati hosszúság 127°-án fekszik, úgy Szöullal egy vonalban. Harbin Kína 10. legnagyobb, meglehetősen új városa, (akkoriban még száz éves sem volt), a vasútvonal orosz építői alapították. A forradalom után az orosz emigránsok nagy számban telepedtek le Harbinban, s ezzel a világ Oroszországon kívüli legnépesebb orosz települése.
Harbin után újra fordult a vonat, most délnyugatra, és nagyjából Peking irányába. Ez a „kis” kitérő kelet felé azért szükségeltetett, hogy kikerüljük Mongóliát, mivel a legtöbb nyugatinak vízumra lett volna szüksége az ottani átutazáshoz. Nekünk ugyan nem kellett vízum, de az oroszok szemében ebből a szempontból nyugatinak minősültünk, s nem adtak el jegyet a mongóliai vonalra. A klímaváltozás is nagyon jól érzékelhető volt, ahogy mentünk egyre délebbre, egyre párásabb, egyre elviselhetetlenebb lett a levegő.
Harbin a nyugati hosszúság 127°-án fekszik, úgy Szöullal egy vonalban. Harbin Kína 10. legnagyobb, meglehetősen új városa, (akkoriban még száz éves sem volt), a vasútvonal orosz építői alapították. A forradalom után az orosz emigránsok nagy számban telepedtek le Harbinban, s ezzel a világ Oroszországon kívüli legnépesebb orosz települése.
Harbin után újra fordult a vonat, most délnyugatra, és nagyjából Peking irányába. Ez a „kis” kitérő kelet felé azért szükségeltetett, hogy kikerüljük Mongóliát, mivel a legtöbb nyugatinak vízumra lett volna szüksége az ottani átutazáshoz. Nekünk ugyan nem kellett vízum, de az oroszok szemében ebből a szempontból nyugatinak minősültünk, s nem adtak el jegyet a mongóliai vonalra. A klímaváltozás is nagyon jól érzékelhető volt, ahogy mentünk egyre délebbre, egyre párásabb, egyre elviselhetetlenebb lett a levegő.
A Liao-folyó, Liaonting tartomány legnagyobb folyója. A vonat Csangcsun és Senyang között több km hosszan haladt mellette. |
A vonatút végére nagyon
összebarátkoztunk útitársainkkal, ami később némi viszontagsághoz is vezetett.
Azt hiszem, a dolog úgy kezdődött, hogy első kínai ebédünk után vásároltunk egy
kétliteres, szörnyűséges üdítőt Csangcsun állomáson, s éppen visszatértünk
kicsiny otthonunkba, ahol elkezdtem számolni, mennyi pénzünk is maradt. A kínai
asszony nézte, nézte, aztán minden átmenet nélkül kiáltozni és hadonászni
kezdett, majd a szívbajt hozta ránk. Az üdítős üvegre mutogatott, meg a pénzre
és engem meg elkezdett rángatni kifelé a fülkéből. Nagy sokára esett le nekünk,
hogy ezzel a támadással azt akarta közölni, hogy minket átvertek, s egy üdítő
nem kerül 30 jüanba. Aztán megmagyaráztuk neki, hogy ebből ebédeltünk is, de
még akkor sem békélt meg, egyfolytában azt hajtogatta, hogy „cutojja, cutojja”.
Nagyon szívére vette, hogy költekeztünk, úgyhogy nekiállt, és olcsó
szálláshelyek címeit kezdte kibogarászni nekünk noteszéből, bizonygatva, hogy
ezek csak 7 jüanba kerülnek naponta és fejenként.
Éva, "Mami" és "Papi" |
Vonatunk végig becsületesen tartotta azt a kétórás késést, amivel elindult, ám a mi MÁV-hoz szokott lelkünknek ez is nagyon megható volt. Kora délelőtt befutottunk Pekingbe, s egy ideig bőven akadt tennivalónk a pakolással meg a csomagolással. Yen ragaszkodott hozzá, hogy gardírozzon minket, pedig mi igazából szívesebben mentünk volna a többiekkel a diákszállóba, de semmilyen jó kifogás nem jutott eszünkbe, megsérteni meg nem akartuk, végtére is nagyon kedves volt. Így hát Yen védőszárnyai alatt pillantottuk meg első kínai úticélunkat, Pekinget.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése